Mapeco account
Een account aanmaken
Om aankopen te doen op onze webshop, heb je een account nodig. Een account krijg je door te registreren via de registratiepagina. Klik rechts bovenaan op de ‘Mijn Mapeco’-knop en klik vervolgens op de link ‘Nog geen klant? Registreer nu’ om op de registratiepagina terecht te komen. Hier vul je al de gevraagde gegevens in en je account wordt voor je klaargezet.
Wil je je registreren als zakelijke klant?
Vul simpelweg je BTW-nummer in en wij kijken meteen na of dit een geldige nummer is.
Klopt alles, dan word je account geactiveerd.
Je zal steeds de correcte facturen ontvangen voor je administratie.
Reeds klant bij Mapeco?
Als je reeds klant bent in een van onze filialen, dien je je op dezelfde manier te registreren (zie boven). Je gegevens zullen automatisch gekoppeld worden aan de gegevens in ons systeem. Je ontvangt een verificatie-email om te bevestigen dat je toegang hebt tot het emailadres waarvoor je een account hebt aangevraagd. Zodra je op de link in de email klikt, word je account geactiveerd en kan je online bestellen.
Deze verificatie hebben we ingebouwd zodat jouw persoonlijke prijzen niet zomaar aan eender wie getoond kunnen worden. De kortingen die jij geniet in onze winkels zullen dus overgenomen worden zodat je dezelfde prijs betaalt online als in de winkel.
Wanneer de gegevens die je invoert niet helemaal overeenkomen met de gegevens die reeds in ons systeem staan, word je gevraagd Mapeco te contacteren om de registratie te voltooien. De reden hiervoor is wederom het beschermen van jouw persoonlijke gegevens.
Lopende rekening
Betaal je bij Mapeco reeds via de maandelijkse facturatie van een lopende rekening? Dan zal dit in de webshop ook kunnen! Contacteer je vertrouwde filiaal of onze klantenservice (02 / 669.09.90 of webshop@mapeco.be) en vraag hen dat ze jouw lopende rekening online ook activeren.
Je begrijpt dat je je loginggegevens nu goed moet beschermen, je wil immers niet dat eender wie via je lopende rekening bestellingen kan plaatsen. Mapeco is niet verantwoordelijk voor misbruik van je account door derden. We hebben deze mogelijkheid ingebouwd zodat je als klant snel en gemakkelijk kan bestellen.
Betaalmethodes
Betalen moet natuurlijk ook gebeuren. Dat kan bij Mapeco op 5 manieren.
Betaalmethode Betaalkosten Bancontact / Mister Cash
Gratis
Creditcard
Gratis
Mastercard
Gratis
iDEAL
Gratis
Lopende Rekening van Mapeco
Betalen met Bancontact / Mister Cash is veilig en snel. Als je bij Mapeco voor deze betaalmethode kiest, wordt je naar de beveiligde omgeving van je bank geleid. Daar geef je je kaartnummer en vervaldatum in en vervolgens betaal je door middel van een authentificatiemiddel (kaartlezer of paswoord). Deze betaalmethode kan gebruikt worden met elke bankkaart met het logo van Bancontact / Mister Cash. De betaling gebeurt onmiddellijk.
Betalen met Bancontact / Mister Cash is bij Mapeco volledig gratis.Betalen met je creditcard is eenvoudig en snel. Samen met je creditcardorganisatie zorgt Mapeco voor een correcte verwerking van de betaling. In een beveiligde betaalomgeving geef je je kaartnummer en vervaldatum in. Het zou kunnen dat je gevraagd wordt een 3D-Secure verificatiecode in te geven. Dit is een extra beveiliging voor online betalingen met creditcards. Als je deze code niet dient in te geven, geen zorgen, niet elke creditcardorganisatie vereist dit. Je mag erop vertrouwen dat jouw betaalgegevens veilig behandeld worden, ze worden immers versleuteld via de SSL-methode. Betalen met een creditcard is bij Mapeco volledig gratis.
iDEAL kan gebruikt worden door iedereen met een Nederlandse bankkaart en kaartlezer. Je word naar je vertrouwde internetbetaalomgeving geleid en rekent meteen af.
Betalen met iDEAL is bij Mapeco volledig gratis.Zakelijke klanten uit België krijgen bij Mapeco de mogelijkheid om een lopende rekening te openen. Dit betekent dat je éénmaal per maand een factuur toegestuurd krijgt waarop jouw aankopen van de afgelopen maand aangerekend worden. Een lopende rekening geeft je het gemak een bestelling erg snel te kunnen plaatsen, je moet immers niet elke keer op zoek gaan naar jouw bankkaart en kaartlezer.
Indien je een lopende rekening wenst, contacteer je best de klantendienst van Mapeco op 02 / 669.09.90 of via webshop@mapeco.be. Zij zullen samen met je nagaan of je aan de voorwaarden voldoet om een lopende rekening te openen.
Retourneren
Heb je via de webshop een aankoop gedaan maar is het toch niet wat je verwachtte? Geen probleem, bij Mapeco kan je je product retour sturen. We vragen hiervoor geen reden, gewoon ‘daarom’ is genoeg. Er hangen echter wel een aantal voorwaarden aan vast:
Herroepingsrecht
Enkel als particuliere klant heb je het recht om een product retour te sturen. Dit wil zeggen dat als je iets hebt aangekocht met een zakelijke account, dus met een BTW-nummer, dat je je product niet mag retourneren. Dit is zo vastgelegd in de Belgische wetgeving.
Bedenktermijn
Vanaf de dag nadat je je product ontvangen hebt, heb je14 dagen de tijd om Mapeco te laten weten dat je je aankoop graag zou retourneren. Dit doe jedoor een email te sturen naar webshop@mapeco.be
Hoe retourneren?
Je wil een product retourneren? Stuur dan binnen de 14 dagen na ontvangst van je bestelling een e-mail naar webshop@mapeco.be. Zodra wij je e-mail ontvangen, kijken we even na of je inderdaad aan de voorwaarden voldoet om van je herroepingsrecht gebruik te maken. In positief geval zal je van ons een e-mail ontvangen met retourinstructies (incl. het retouradres in België). Na het ontvangen van deze e-mail heb je wederom 14 dagen de tijd om het product effectief te versturen. Als je langer dan 14 dagen wacht, vervalt je recht om te retourneren.
Nazicht
Zodra wij het geretourneerde product ontvangen, controleren we of het voldoet aan de retourvoorwaarden. Als alles in orde is, betalen wij je terug binnen de 5 dagen na ontvangst van de goederen.
Indien het product niet aan de retourvoorwaarden voldoet, heb je de keuze: (1) Mapeco vergoeden voor de waardevermindering van het product of (2) het product binnen de 2 weken terug afhalen. Indien gewenst kan Mapeco het product ook naar je terugsturen via onze koerierdienst, de verzendkosten zijn dan wel voor jouw rekening, en het product zal pas verstuurd worden na ontvangst van deze gelden.
Retourvoorwaarden
- De kosten en risico’s van terugzending zijn voor rekening van de klant.
- De klant is alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het behandelen van de goederen dat verder gaat dan nodig was om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
- Producten dienen onbeschadigd (geen krassen edm.), ongebruikt en in de originele (onbeschadigde) verpakking te worden ingeleverd.
- De originele verpakking dient zich bij terugzendingen steeds in minimum één buitenverpakking te bevinden. De originele verpakking mag niet op eender welke manier besmeurd zijn (bv. door labels, stickers, beschadigingen, opschriften, edm.).
- De verpakking dient alle accessoires, handleidingen edm. te bevatten.
- De originele verkoop factuur (waarvan de klant een kopie behoudt) dient aan het geretourneerde product te worden toegevoegd. Elke retour waarvan de afzender niet kan geïdentificeerd worden zal geweigerd worden.
- Zend de producten steeds aangetekend terug en bewaar het bewijs van verzending. Producten die Mapeco niet terugkrijgt, worden niet terugbetaald.
- Speciaal voor de klant bestelde producten kunnen na het sluiten van de koopovereenkomst niet meer geannuleerd worden.
- Producten die op verzoek van de klant zijn vervaardigd, gemengd, bewerkt of op maat gemaakt, kunnen niet omgeruild of teruggenomen worden.
Wens je je product om te ruilen? Dan gelden hiervoor dezelfde voorwaarden en procedure als voor retourneren. Het enige verschil is dat we niet je volledige aankoopsom zullen terugstorten, maar dat we je het geruilde product zullen opsturen en het verschil in prijs zullen verrekenen. Let op, wederom zijn de extra verzendkosten voor jouw rekening.
In de regio’s rond onze winkels
In de zone rond Turnhout, Kalmthout, Wommelgem en Vilvoorde werkt Mapeco met een eigen bezorgdienst. We maken bewust deze keuze, omdat wij geloven dat persoonlijk contact steeds een meerwaarde kan bieden in de service naar onze klanten toe. Onze chauffeurs kennen hun klanten en kennen hun producten. Je mag hen alles vragen.
Om de kwaliteit van onze dienstverlening te garanderen, levert Mapeco NIET buiten de onmiddelijk aangrenzende postcodes. Dit geldt voor elk filiaal.
Hierbij een overzicht van de Belgische postcodes waar Mapeco levert: 1000, 1020, 1030, 1040, 1043, 1044, 1045, 1047, 1050, 1060, 1066, 1070, 1080, 1081, 1082, 1083, 1090, 1110, 1120, 1130, 1140, 1150, 1160, 1170, 1180, 1190, 1200, 1201, 1210, 1620, 1653, 1700, 1701, 1702, 1703, 1730, 1731, 1740, 1780, 1785, 1800, 1804, 1820, 1830, 1831, 1840, 1850, 1851, 1852, 1853, 1860, 1861, 1880, 1910, 1930, 1932, 1950, 1970, 1980, 1981, 1982, 2000, 2018, 2020, 2030, 2040, 2050, 2060, 2100, 2110, 2140, 2150, 2160, 2170, 2180, 2200, 2240, 2242, 2243, 2250, 2275, 2280, 2290, 2300, 2310, 2320, 2321, 2322, 2323, 2328, 2330, 2340, 2350, 2360, 2370, 2380, 2381, 2382, 2387, 2390, 2400, 2430, 2440, 2460, 2470, 2480, 2500, 2520, 2530, 2531, 2540, 2547, 2550, 2560, 2570, 2600, 2610, 2640, 2650, 2800, 2801, 2811, 2812, 2900, 2910, 2920, 2930, 2940, 2950, 2960, 2970, 2980, 2990, 3071, 3190, 4881.
In Nederland bezorgen wij enkel aan de volgende postcodes: 4631, 4635, 4709, 4714, 4721, 4722, 4724, 4725, 4791, 4871, 4872, 4873, 4879, 4880, 4881, 4882, 4884, 4885, 4881.
Levering op een andere postcode is dus niet mogelijk. Wel kan je nog steeds bestellen op afhaling.Uiteraard is het niet verplicht om je bestelling te laten leveren. Je kan je pakje ook zelf komen afhalen in één van onze winkels. Onze openingsuren en adresgegevens vind je hier.
Wij raden je van harte aan om eens een kijkje te komen nemen in één van onze winkels. Onze medewerkers hebben een erg uitgebreidde productkennis en kunnen je advies geven omtrent elke soort klus die je wenst te klaren.Voor elke bestelling onder € 200 (excl. BTW), rekenen we een bezorgkost van € 7,95 aan. Indien je voor meer dan de vernoemde bedragen bestelt, valt deze kost weg.
Wij focussen ons op professionele vakmensen uit de regio's rond onze winkels. Om de goede dienstverlening voor deze klanten te garanderen, rekenen we een reële bezorgkost aan voor bestellingen die we moeten verzenden via transporteur.
Je kan natuurlijk altijd nog je bestelling zelf komen afhalen in onze winkels en er meteen eens een kijkje nemen naar de rest van ons assortiment of professioneel advies vragen aan onze verkopers.
Indien je maandelijks aankoopbedrag hoger is dan een bepaalde grens, kunnen jouw bezorgkosten wegvallen. Indien je hierover meer informatie wenst, contacteer je best onze klantenservice via het mailadres van jouw lokale winkel: vilvoorde@mapeco.be,wommelgem@mapeco.be, turnhout@mapeco.be,kalmthout@mapeco.be.Mapeco heeft zo goed als alle producten uit de webshop direct op voorraad. We doen er alles aan om jouw pakje zo snel mogelijk bij je te krijgen. Uiteraard kan het gebeuren dat een product niet voorradig is. In dat geval zal je iets langer moeten wachten voordat je pakje geleverd wordt. We doen ons uiterste best om te zorgen dat elk pakje op minder dan een week geleverd wordt.
Garantie
Mapeco geeft garantie op elk toestel dat je bij ons hebt aangekocht, en dit gedurende de wettelijk opgelegde periode. Dat betekent: We rekenen geen kosten voor werkuren of wisselstukken voor alle defecten die het toestel heeft opgelopen bij normaal gebruik.
Voorbeeld 1: Je rijdt met de auto over je haakse slijper: geen garantie want dit is geen normaal gebruik.
Voorbeeld 2: er komt een electrische draad los in je boormachine binnen de garantieperiode: gratis herstelling.
Slijtgevoelige onderdelen (koolborstels, zaagkettingen, schuurpapier, zaagbladen) zijn altijd uitgesloten van garantie.De wetelijke garantietermijn bedraagt:
- Particulieren: 2 jaar
- Klanten met een BTW nummer: 1 jaar
Verschillende fabrikanten bieden de mogelijkheid aan zowel particulieren als professionele klanten om, onder bepaalde voorwaarden, deze garantieperiode te verlengen tot 36 maanden. Contacteer onze klantenservice via 02/669.09.90 of webshop@mapeco.be voor meer informatie.
Toestellen die je niet bij ons hebt aangekocht kunnen wij voor garantie aanbieden bij de leverancier. Daarvoor rekenen we een vergoeding voor de administratieve kosten van 35 euro.
Reparatie - Mapeco hersteldienst
Wanneer je defect toestel buiten garantie valt kan je het laten herstellen door de eigen hersteldienst van Mapeco. Onze ervaren techniekers repareren met plezier jouw machine, indien mogelijk zelfs terwijl je wacht. Als het een klus van langere duur is, zal je verwittigd worden wanneer je machine klaar is.
Machine binnenbrengen of opsturen
Als je gebruik wilt maken van je garantie of onze hersteldienst, moet je machine natuurlijk bij ons geraken. Je kan de machine zelf brengen naar het filiaal waar je het hebt aangekocht. Als je niet in een regio rond één van onze filialen woont, heb je de machine waarschijnlijk via Mapeco Vilvoorde gekocht. Om helemaal zeker te zijn kan je altijd onze klantenservice contacteren.
Kan je niet zelf naar de winkel komen? Geen probleem, Mapeco kan ervoor zorgen dat je machine wordt opgehaald en naar het juiste filiaal wordt gebracht. In dit geval rekenen we wel verzendkosten aan, afhankelijk van het gewicht van de machine. Wederom, stuur een mailtje naar webshop@mapeco.be of contacteer ons op 02 / 669.09.90
Beste klant,
Uw gegevens worden bij Mapeco volledig volgens de regels van GDPR behandeld.
U kan er alles over lezen in onze vernieuwde Privacy PolicyIndien u wenst dat we uw gegevens verwijderen, stuur dan aub een email naar webshop@mapeco.be
Indien u een uitdraai wenst van de gegevens die we van u hebben, vraag dit dan ook op via webshop@mapeco.be